2013. szeptember 30., hétfő

Szept. 27

Magyar est 


Epp, hogy visszaerkeztem, csütörtök este azzal szembesitettek, hogy masnap mi tartjuk a kulturalis estet. A varva-vart es mar sokszor halasztott magyar estet. Talan megtudtak, hogy egy kisebb palinkaszallitmannyal erkeztem vissza, es aggodtak (joggal), hogy hamarosan el fog fogyni.
Gyorsan eldöntöttük, hogy halaszlevet fözünk aranygaluskaval, elöetelnek zsiros kenyer hagymaval, meg bundaskenyer. En meg baratfület is akartam csinalni egyedül (nem derelyet).

Pentekre ez ugy modosult, hogy a halaszleböl paprikas krumpli lett. A zsiros kenyer alapanyag hijan elmaradt. Nincs zsir a varosban. A baratfüle a tejföl es zsir miatt hiusult meg, igy lett belöle kakaos csiga.
Összeirtuk a hozzavalokat, es elmentünk bevasarolni. Vettünk jo csipös pirospaprikat is, hadd tudjak meg mi az a magyar konyha!
Mondtam, hogy a kakaos csigat en akarom elkesziteni egyedül, de Szabi nem bizott a kepessegeimben. Hiaba mondtam neki, hogy tudok rantottat kesziteni, es 8 eve csinaltam mar egy pudingot porbol. Nem bizta ram a dolgot, atvette az iranyitast, kiturt a sajat kakos csigambol, es mehettem krumplit pucolni. Pedig a tehetseg nem vesz el.

Hat kilo krumplit vettünk (este kiderült, hogy a fele is eleg lett volna), es nekialltunk hamozni. Az egyik eleve kb. 1 kilo volt. En küzdöttem meg a gigakrumplival. Kesöb masok azzal pozoltak a fenykepezögep elött.

A felapritasuk sem volt egyszerü, kellett a fizikai erö az eletlen kesek ellensulyozasara.
Miutan a kakaos csigatol el lettem tiltva, kivalo kepessegeimet a mosogatas területen kamatoztattam. A tepsikröl ki tudja mikori odaegeseket tavolitottam el.

Neha azert szükseg volt az en nelkülözhetetlen kezeimre is a kakaos csiga(m)nal. Pl. amikor Szabi keptelen volt megerinteni a lisztes bögret a ragacsos kezeivel. Ekkor en szortam több lisztet a tesztara.
Nyujtodeszka nem volt a konyhaban, ezert Szabi a szobajabol hozta fel a mobil irodajat (iroasztalat), es azon nyujtottuk ki a tesztat.

Azt mondta, a bekakaozast es csavarast elvegezhetem, de nem adta at a terepet, ö szorta meg a tesztat kakaoval. Es ezek utan meg azt mondja, hogy mindent neki kell csinalnia. Es ez mindig igy ment. Mondta, hogy megcsinalhatjuk ezt meg azt, de mindig ö tette meg. Meg Adri is, a 4-böl 1 magyar lany is meg volt felemlitve. Engedely nelkül nem nyulhatott semmihez. Mikor Szabolcs kiment a konyhabol, Adri vette maganak a batorsagot, es felszeletelte a csigakat.

Ezutan Szabi az aranygaluskat csinalta meg, mi meg a paprikas krumplit. Mondjuk en csak neztem ahogy fö a krumpli, hisz nem ertek a paprikas krumplikhoz. Allitolag meg egy 5 eves hülyegyerek is meg tudja csinalni, dehat nem vagyok se hülye, se 5 eves.
Tamams nem sokat sütött-fözött, elment az arvahazba a gyerekekhez. Ö a prezentaciot vallata magara, meg este a bundaskenyeret. Ram tovabbi mosogatas vart.

A krumplit sokaig föztük magaban, majd belekerült a piritott hagyma es a pirospaprika, es az egyik fazekba kolbasz. Amitöl irtoznak a törökök, leven disznohusbol van.
Este elmentünk savanyusagot es kenyeret venni. Tamas es Adri csinalta a bundas kenyeret, Szabi a habot verte (volna) a vaniliasodohoz, de nem müködött a gep. Kezzel meg csak lagyra sikeredett. En megkaptam a megtisztelö feladatot, hogy kevergetheten (de folyamatosan) a sodot, csak vigyazzak, hogy fel ne forrjon.
Fel oraval kezdes elött hazamentem fürödni, es atöltözni, de hajmosas utan is kajaszagu volt a hajam.
Tiz percet kestem, mindeni ram vart, vagy arra, hogy vegre palinkat ihassanak, de mondtuk, hogy csak kaja utan.
A jo csipös paprikas krumpli nem sokaknak tetszett. A törökök meg se mertek kostolni, mert az egyik fazekban disznohus is volt.

Hiaba mondtuk, hogy a masik biztonsagos, nehanyan inkabb nem kockaztattak. De a kakaos csiga (az en kakaos csigam masok altal keszitve) mindenkinek tetszett, jobban mint a vaniliasodos aranygaluska.

Volt meg Pick szalamis kenyer is. A vegen megkaptak a varva vart palinkaadagjukat is. Barack meg körte, a diot okosan tartalekoltuk.

A vegen nem volt buli, feloszlott a tömeg, nem tanitottunk nekik sem magyar tancot, sem dalt. Raadasul a savanyusag is a konyhaban maradt.
A jo sok megmaradt paprikas krumplit összeöntöttük, es betettük a hütöbe, de masnap reggel nyoma sem volt. Gondolom gyorsan megszabadultak töle. Csip is, diszno is van benne, kinek kell ez?
Legközelebb talan magamra zarom az ajtot, es sütök valamit, es akkor talan büszke lesz ram a Szabolcs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése