2013. október 13., vasárnap

Ket kerekkel több van


Vettem egy biciklit kedden, de csak most merem megirni vasarnap, mert most tünik ugy, hogy tenyleg bicikli, nem csak annak latszo targy. Volt vele nemi gond. A törtenet a következö:
Hetfön meg akartam venni a 200 liras biciklit 100-ert (mert ugye a masik felet kifizeti a kedves idegen). Mikor visszamentem a boltba, kiderült, hogy nincs utofinanszirozas, a boltos nem ismeri a ferfit, ez egy csak akkor, csak ott, csak nekem alkalom volt. Azt sajnos elszalasztottam, mert akkor meg abban a hitben eltem, hogy van bicikli 100 lira alatt is. (Van is, csak sokat kell utazni erte)
A legolcsobb biciklik 200 körül vannak, nehany 180-ert. Elindultunk Adrival a bazarba, ö börkabatert, en bicikliert. Ott 300-ert volt markas. A var mellett talaltam egyet 180-ert (teleszkopos, utolag talan az let volna a jobb valasztas). Visszafele tallatam egy masik boltot, ott 170-ert volt a legolcsobb. Ennel olcsobb mar nem lesz, ezt most meg kell venni. Lealkudtam 150-re (az volt minden penzem).
A bicikli nem volt menetkesz, be kellett allitani a valtot, meghuzni nehany csavart, stb. El kellett mennem a szervizbe, ahol megcsinaljak. Kicsit meglepödtem, hogy nekem kell elvinni (mi van, ha nincs is szerviz?). ketszer is megkerdeztem, hogy ugye nem kell fizetnem erte? Megnyugtatott, hogy nem, bar egy kicsit nyugtalan maradtam.
Utközben gyanus lett, hogy az a szerviz lesz az, ahol az elöbb voltam. Es tenyleg!
Mar vart a pasas, mert a boltos felhivta. Nekiallt összerakni a bicajt, engem leültetett az iroasztala möge, hogy addig netezzek, de az nem müködött. Aztan teat rendelt nekünk, es ö is leült inni velünk. Közben beszelgettünk a csaladjarol, stb. Mikor megittuk, közölte, hogy kesz a bicaj. Mondtam neki, hogy azert ne siessünk annyira, meg az ülest es a valot is be kene allitani. Megcsinalta.
Elbucsuztunk, mondta, hogy ha baj van, nugodtan jöjjek. Mentem egy probakört, jonak tünt minden. Visszaindultunk.
Menet közben eszrevettem, hogy a kormanynal a nagy csavar nincs meghuzva. Azt kezzel meghuztam, amennyire tudtam. Majd egyre nehezebb lett tekerni a bicajt. Az elsö kerek feldagadt egy ponton, es belelogott a fekbe. Gyalog kellett visszavinnem a boltba.
Mutattam, hogy rossz a kerek. Szetszedte a boltos, akkor lattuk, hogy a külsö oldala ki van szakadva. Hozott egy uj külsöt es belsöt. Vegigtapogattam a felni belsejet, es ereztem, hogy valami sorja van benne. Ez az uj gumit is ki fogja vagni. Felhivtam ra a boltos figyelmet, de ö azt mondta a problema az volt, hogy a szervizes tul sokat fujt a gumiba, es ha nem fujjuk fel teljesen, akkor jo lesz. Nem tul jo magyarazat, nem is jo megoldas, de nem vitatkoztam vele. Remenykedem. Hazamentem a felig lapos kerekkel. Egyben maradt.
Este biciklizni indultam, de ket perc utan egy emelkedön egyre nehezebb lett tekerni (es nem a felfele menet miatt). Leeresztett az elsö kerek. Szuper!
Masnap visszatoltam a boltba, es mondtam, hogy rossz a kerek, cserelje ki. De kiderült, hogy egy rajzszög szurta ki a gumit, meg benne volt.
Hozott egy uj belsöt, es összerakta. A biztonsag kedveert most sem fujta fel teljesen. Kerdeztem mennyibe kerül, de nem kellett fizetnem (nem is tudtam volna). Ket ev garanciam van ra.
Mentem vele egy probakört. Mivel lapos a gumi, kanyarodaskor kimozdul a külsö a felniböl. Visszavittem. Megigazitotta. Ujabb probakör, de megint kimozdult. Megint visszavittem. Mar nekem volt kellemetlen. Jobb lenne az egesz kereket kicserelni, ha igy folytatjuk, minden nap itt leszek. Megint megigazitotta, es a biztonsag kedveert kicsit többet fujt bele. Most mar öt is erdekelte a problema, ö vitte el kiprobalni. Ment vele egy kicsit, mondtam neki, hogy azert meg menni kene vele egy kicsit. Nem volt problema.
Mielött hazaindultam, nehany percig a bolt elött forgolodtam. Jonak tünt minden. Mire hazaertem, megint kimozdult egy kicsit. Elhataroztam, hogy addig nem hasznalom, amig nem veszek szerszamokat, meg reszelöt, es ki nem reszelem azt a hibat, hogy rendesen felfujhassam a gumit.
Csütörtökön vettem allithato csavarkulcsot, szigszalagot, imbuszkulcskeszletet, meg reszelöt. Pentek deleöltt pumpat meg biciklizarat.
Szombaton szetszedtem, es kireszeltem a hegesztesi hibakat. A küllök vegeit szigszalaggal leragasztottam, mert nincs a felnin gumiszalag. Összeraktam, de vagy a reszeleskor ferdült el a felni, vagy eleve ilyen volt, mert forgaskor beleakad a fekbe. Na mindegy, kesöbb talan fogllakozom vele, a lenyeg, hogy jo az elsö gumi.

Delutan vendegek erkeztek Mersinböl (a teknösmentös önkentesek), 3 magyar, 1 olasz. Elindultunk velük a bazarba. En vittem a biciklimet, mert kellenek a tesztkilometerek.
Egy idö utan a bal oldali pedal rosszul forgott, azt hittem eltörtek a csapagyak, de mikor megneztem, lattam, hogy a pedalkar log. Ugy tünt, azt a csavar meghuzasaval lehet orvosolni. De nincs hozza szerszamom, es a pedalfejek sem voltak rendesen betekerve. Közel voltunk a szervizhez, igy elmentem oda. Nem a multkori pasas volt ott, hanem ket fiatal. Meghuzattam velük minden csavart. Megoldodott a problema. Fellelegezhettem.

Most ugy tünik a következö 6 honapra van egy biciklim, de a biztonsag kedveert ma megneztem a hatso kereket is. Azt is le kellett reszelni.
Tanacsom a jövö biciklivasarloinak, hogy huzassanak meg minden csavart, es ne a legolcsobb bicajt akarjak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése