2013. október 16., szerda

A törökök birkat vagtak, en hajat

Kedden (okt. 15) kezdödött Bayram, a legnagyobb ünnep Törökorszagban. Reggel imadkozni mennek, aztan levagnak egy birkat, vagyis felaldozzak Allahnak. A fiataloknak ez valami ferfiva valasi ceremonia is, ha jol ertettem.
Bövebben az ünnepröl itt:
http://torokorszag.network.hu/blog/torokorszag-egzotikus-vilaga-hirei/kurban-bayram-a-legnagyobb-iszlam-unnep
Egy zsufolt nagyvarosrol van szo, berhazakkal. Nincsennek kertek, ezert vagohelyek vannak a varos több pontjan, de sokan az erkelyen vagy a teraszon vagjak le az allatot.
Tegnap este, mikor hazamentem, lattam egy kikötött birkat a szomszed lepcsöhaz elött.

Masnapra csak a birkabogyo maradt utana.

Az egyesület szomszedsagaban az erkelyröl lelogo kötelre akasztottak az allatot, es ugy nyuztak meg, daraboltak fel. Sajnos kep nincs rola. Kaptunk kostolot, de meg nem probaltam.
A vert nem eszik meg, tiltja a vallas, igy itt-ott vercseppeket latni az egesz varosban, valahol patakokban folyik a ver. Itt epp tova allt össze.

A ver a kisebbik gond, mert nyuzas utan meg pörzsölnek valamit, vagy elegetnek valamit, mert az egesz varos büdös az egett ször, szaru szagatol.
Az utak szinte teljesen kiürültek, a szokasos forgalom jo ha 10%-a van az utcakon. Idealis idöpont biciklizesre, amit sajnos nem tehetek meg, mert leesett a pedalkar a bicajomrol.
Hetfö ejfelkor Mehmet (aki gyakorlatilag az egyesületnel lakik) elkerte a biciklimet, hogy hazamehessen (nagyon messze lakik). Akkor mar logott a pedal, sejtettem, hogy nem lesz jo vege, de kölcsönadtam.
Bicikli nelkül otthon maradtam, es törököt tanulok. Remelem mihamarabb kinyitnak a boltok, nem csak jövö heten.

Delutan Szabi kitalalta, hogy akar a hajaba egy 27-est (ezzel kezdödnek az antepi rendszamok) es a török holdat a csillaggal.

A csillag bonyolult, elöbb filctollal felrajzoltam. A vegeredmeny tökeletes lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése